مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-12اقتصادي

چه خطراتی یک فک خزری را تهدید می کند؟


مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه ماهی کیلکا به علت هجوم شانه دار به زنجیره غذایی و لارو این گونه با کاهش شدید صید مواجه شده است، افزود: همچنین این ماهی به علت اینکه از غذاهای اصلی فک خزری می باشد، - ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه ماهی کیلکا به علت هجوم شانه دار به زنجیره غذایی و لارو این گونه با کاهش شدید صید مواجه شده است، افزود: همچنین این ماهی به علت اینکه از غذاهای اصلی فک خزری می باشد، تامین غذای آنها را نیز کاهش داده است.

در میان موجودات زنده دریای خزر فک خزری تنها پستاندار و یکی از آشناترین موجودات دریای خزر است که بر طبق اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت جزو گونه های در معرض خطر محسوب می شود.

تغذیه فک های خزری از ماهی کیلکا و گاها سخت پوستان تامین می شود.

فک های خزری برای شکار تا عمق 50 متری آب پایین می روند و بعد از یک دقیقه جهت تنفس روی آب می آیند؛ البته به طور کلی فک ها در صورت نیاز می توانند مدت زمان بیشتری را در بخش های عمیق تر آب ها بمانند.

فک ها جانورانی هستند که نقش پررنگی در اکوسیستم بر دوش دارند، حتی مدفوع این حیوان نیز به عنوان غذای سایر گونه های آبزی استفاده می شود لذا محافظت از فک های خزری مختص به یک کشور نیست و جهت بهبود شرایط این گونه، نیاز است تمامی کشورهای حوزه دریای خزر به فکر باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خطراتی یک فک خزری را تهدید می کند؟

چه خطراتی یک فک خزری را تهدید می کند؟